İSTANBUL ÇEKMEKÖY İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sezin Teach21

Özel Sezin Okulu bünyesinde 20-21 ve 22 Mart 2015 tarihlerinde ikincisi gerçekleştirilen “Sezin Teach21” adlı uluslararası eğitim sempozyumunun teması “Öğrencime Ne Kadar Ulaşabiliyorum? KONU
Sezin Teach21

 

 

” idi. Columbia Üniversitesi bünyesindeki The School at Columbia’nın Teach21 Enstitüsü’nün katkısıyla düzenlenen sempozyumda alanlarında uzman Julie Broderick, Dylan Michael Ryder, Nancy Wong, Karlyn Adler; çocuk kitabı yazarları Phil Bildner, Kevin Lewis ve alanında uzman iki Türk akademisyeni Prof. Dr. Soner Yıldırım, Dr. Serkan Karaismailoğlu konuğumuz oldu. Devlet okulları ve özel okullardan, üniversitelerden katılan eğitimciler ve eğitim fakültelerinde okuyan öğrenciler, sempozyum boyunca öğrenme ve öğretme tekniklerinin paylaşımı üzerine konferanslar dinlediler, atölye çalışmalarına katıldılar. Çekmeköy ilçesindeki devlet okullarında çalışan öğretmenler için sponsor olan Özel Sezin Okulu velileri de konferansların ve eğitim çalışmalarının yakın takipçisi olarak aramızdaydı.

20 Mart 2015 tarihinde gerçekleştirilen çalışmalarda Ana Sınıfı ve ilköğretim öğrencilerinin katılımıyla atölye çalışmaları yapıldı.  Konuk yazarlardan Phil Bildner  ve  Kevin Lewis  masal anlatımı çalışmaları, yaratıcı yazma ve düşünme becerisi kazandıran çalışmalar gerçekleştirdiler.   Öğleden sonra Sezin Okulu öğretmenlerinin katıldığı çalıştaylarda ise 21.yüzyıl eğitiminin gerekliliği olan farklı konular etkileşimin yoğun olduğu bu çalıştaylarda ele alındı.


21Mart 2015 Cumartesi günü yapılan çalışmalar , Özel Sezin Okulu Kurucusu Muattar Saydam ve Çekmeköy Kaymakamı Cemal Hüsnü Kansız’ın konuşmalarının ardından tüm uzmanların kendilerini tanıttığı bölüm ile başladı.  Çalıştaylarda Phil Bildner- Kevin Lewis “Kitaplar Nasıl Hayat Bulur,  Dylan Michael Ryder “Öğretime Sayısal Düşünme Sistemini Entegre Etme”, Julie Broderick, “Kazanımların Disiplinlerarası Entegrasyonu”, Nancy Wong, “ Uyum Sorunu Yaşayan Öğrencileri Destekleme”, Karlyn Adler, “Öğrencinin Bağımsız Düşünme Becerisini Geliştirmek İçin Teknoloji Kullanımı” konularında bilgiler vererek katılımcılarla uygulamalı çalışmalar gerçekleştirdiler.

 

22 Mart 2015 Pazar günü konuk eğitimciler ve katılımcılarla  “ Öğrenciler Arası Yaratıcı İşbirliği İçin Google Uygulamaları Kullanımı, “İlköğretimde Yapılandırıcı Matematik Öğretimi”, “Dijital Çağda Hikâye Anlatımı”,  “ Sınıf İçi Gözlem Yapma ve Bilgi Edinmenin Gücü”, “Yeni Bir Nesil İçin Yeni Bir Ölçüm-Neometrik Ölçümler” konularında eş zamanlı çalıştaylar gerçekleştirildi.

Phil Bildner “Yaşam Boyu Okuma Sevgisi” adlı söyleşisinde kültürel hipnoz konusuna değinerek, gençlere okuma alışkanlığı ve sevgisi kazandırmaya yönelik bakış açıları ortaya koydu. Bu çalışmalarda Sezin İlköğretim Okulu’nun yaptığı çalışmalardan örnekler sunularak bilgi paylaşımı da sağlandı.

Özel Sezin Okulu müzik grubunun “Beni Kategorize Etme” adlı şarkıyı seslendirdiği gösterinin arkasından Prof. Dr Soner Yıldırım ve Dr. Serkan Karaismailoğlu “ Dijital Çağın Sosyal Beyinleri” adlı konferanslarında, “beynin cinsiyeti, cinsiyetin öğrenme ortamıyla ilişkisi ve bunların etkileşimleri” üzerinde durdular.

 

 Prof. Dr. Soner Yıldırım’ın moderatörlüğünde gerçekleşen “Öğrenciyi Kazanma; Çağdaş Okulculuk Anlayışı ve Çıkarımlarımız” konulu panelde, öğrenme ve öğretme tecrübeleri, öğrencileri motive etmek, öğrenciyi öğrenme ortamının içine çekmek, öğrencinin okula tutkuyla bağlanma yolları, dijital hikâyelerin beyindeki etkileri ve bu hikâyelerin ilgi alanlarını ortaya çıkarmadaki ağırlığı üzerinde duruldu. Panelde özellikle duygu ve bilginin eşleştirilmesinin önemi vurgulandı.

 

“Sezin Teach21”  adlı bilgi şöleni, Çekmeköy Kaymakamı Cemal Hüsnü Kansız ve Özel Sezin Okulu Kurucu Temsilcisi Can Vuran’ın, çalışmaları özetleyen konuşmalarının ardından bir sonraki yıl buluşma dilekleriyle sona erdi.

 

 

 

SEZİNSEZİNSEZİNSEZİNSEZİNSEZİN

Merkez Mahallesi Erenler Cad. No8 Kaymakamlık Binası 2.Kat ÇEKMEKÖY/İSTANBUL - 0216 639 03 1617

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.